Kasia poradzi
+48 782 246 351
(PN – CZW: 8:00-18:00, PT: 8:00-16:30)
03.05.2022
3 min
Kasia
Zdemontowane elementy koła zamachowego trafiają do myjki ciśnieniowej. Tworzy to parę wodną o temperaturze do 180°C, dzięki czemu mamy gwarancję, że zmywarka dokładnie oczyści elementy koła dwumasowego z tłuszczu i brudu.
Po dokładnym umyciu pod ciśnieniem elementy trafiają do śrutownicy, gdzie usuwane są pozostałości starej farby, ślady korozji czy rdzy.
W kolejnym etapie nasi specjaliści ocenią, które elementy należy wymienić. Dwumasowe koło zamachowe jest następnie montowane z najwyższej jakości komponentów dostępnych na rynku wtórnym. Używamy tylko komponentów oryginalnych producentów, takich jak Sachs, Valeo czy LuK.
Podczas szlifowania wszystkie nierówności są wygładzane, dzięki czemu dwumasowe koło zamachowe może być odpowiednio wyważone.
Jednym z końcowych etapów procesu regeneracji koła dwumasowego jest zamontowanie go we właściwej pozycji i ustawieniu, jak widać na zdjęciu po prawej stronie. Elementy koła dwumasowego są na stałe połączone poprzez nitowanie.
Zakończenie procesu regeneracji to nie wszystko. Niezbędne jest, aby każdeo koło dwumasowe przeszło szereg testów. Jednym z nich jest wyważanie dynamiczne. Dzięki temu uniemożliwimy występowanie drgań podczas dalszej eksploatacji.
Regeneracja dwumasowego koła zamachowego jest najbardziej opłacalnym rozwiązaniem. Po regeneracji dwumasowe koło zamachowe odzyskuje status „nowego” elementu.
Zużycie koła zamachowego często występuje z powodu zaniedbania samych kierowców. Istnieje kilka nawyków, które przedłużają żywotność tego urządzenia.
Po regeneracji dwumasowego koła zamachowego zalecamy zawsze wymianę zestawu sprzęgła na nową, tego samego producenta co koło zamachowe.